Než se rozjedeš jak vytržená stránka, tady máš jen takovej výcuc o reklamaci. Aspoň v kuličce. Všechno šťavnatý najdeš v OPéčkách – hlavně ten famózní článek 9.
Když ti dojde kniha s vadou nebo vadami, které už nehodláš akceptovat, je třeba tyto vady vůči Prodávajícímu reklamovat. Když jde o vady, které zkousneš, tak se sice budeš chvilku zlobit, ale nechej to být. Ušetříš si nervy, čas a kdo ví co ještě. Na druhou stranu, někdy jde jen i o princip. Je to na tobě.
Peníze na StuStu držíme do doby, než budou splněny podmínky pro jejich vyplacení a když dodržíš reklamační lhůtu (3 dny od doručení knih/y), jsi v klidu! Takže bacha, dělat mrvého brouka se nemusí vyplatit.
A je jedno, jestli jsi to převzal/a osobně ty, nebo tychně s plnou mocí nebo jezefčík Alois.
V této lhůtě je potřeba poslat Prodávajícímu na jeho e-mail, který máš k dispozici a StuStu na info@stustu.cz) → Reklamační e-mail, ve kterém zvol jednu z těchto možností:
V Reklamačním e-malu stručně ale výstižně popiš v čem vada nebo vady Knihy spočívají a připoj fotografie. Když doplníš výrazy jako "Hrůza!" nebo "Neslýchané!" a nebo "Těch srdíček je na mě už moc!" tak budiž, ale pozor, aby to nevyznělo jako vtip. To by pak nebyla reklamace.
To je případ, kdy si chceš Knihu nechat, ale díky vadám máš za to, že máš nárok na slevu. V reklamačním e-mailu navrhni výši slevy. Když ji bude Prodávající akcepovat, je to upečené (rozuměj závazné). Je potřeba, abychom se o tom dozvěděli, tak nás o tom obratem na info@stustu.cz informujte. Podle dohody pak vypořádáme co komu a jak (čl. 6 Obchodních podmínek).
Máslo na hlavě má sice Prodávajíci, protože udělal faul (učebnice anatomie sice k připojování kreseb slabší povahy sama vyzývá, ale jako výmluva to neprojde), ale s požadavkem na slevu to nepřežeň, jinak se Prodávající sekne a bude z toho knižní válka. A tu nikdo nechce. Ideálně win-win strategy ![]()
Může se stát, že ti Prodávající pošle nesprávnou knihu. Jsme jen lidi. Ale to neznamená, že si ji musíš nechat. Ale když nic neuděláš, vše zůstane jak je (kdo ví, třeba se ti ta kuchařka místo Matematiky IV. bude zamlouvat víc bo se s tím bude líp prokrastinovat). Taky pozor na lhůtu pro reklamaci.
V Reklamačním e-mailu uveď, že ti byla doručena jiná Kniha, než byla objednána. Připoj fotografii doručené Knihy a informaci, zda požaduješ dodání správné Knihy. Prodávající je povinen v takovém případě zaslat na své náklady správnou Knihu a uhradit ti náklady spojené s vrácením nesprávné Knihy.
Pokud o dodání správné Knihy nemáš zájem, uveď v Reklamačním e-mailu, že odstupuješ od Kupní smlouvy. V takovém případě jsi povinen/povinna vrátit doručenou Knihu a Prodávající má povinnosti ti uhradit náklady spojené s jejím vrácením. To stejné platí i když by Prodávající správnou Knihu odmítl dodat.
Jak se říká - kde je vůle, tam je řešení. A tak tomu taky je. Pro ty výjimečné situace je potřeba si stanovit pravidla. V každém případě StuStu vždy, když to bude potřeba, a bude o to zájem (nejsme "dobrý den, jmenuji se vtěrka a budu u vás bydlet"), pomůže s hledáním řešení.
(pro v Obchodních podmínkách neupravené případy se mrkni i na § 2001 až 2005 Občanského zákoníku)
V případě, kdy je vada podstatným porušením Kupní smlouvy a Kupující nemá zájem například na slevě, může od Kupní smlouvy odstupit (třeba vytrhané stránky nebo podtrhávání černým centrofixem asi bude takový případ).
Odstoupení od smlouvy se zrušuje smlouva od počátku a je potřeba si vrátit poskytnutá plnění.
Je-li Kupujícím spotřebitel a Prodávajícím podnikatel, může při odstoupení od smlouvy Kupující využít tento formulář: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
A právě pro shora uvedené situace držíme peníze na StuStu účtu, aby byl kupující v klidu a Prodávající aby poslal to co slíbil. I když se problémy vyskytují výjimečně, je dobré na ně pamatovat a ten kdo bude zlobit, tak dostane na... Bude klečet na hrachu! A ne aby ho ujídal...
